Drencheva Nati és a NANA’S

Kitartó, alázatos, naiv, érzékeny és vicces. Így jellemzi magát Drencheva Nati, aki blogger, vlogger és a NANA’S divatmárka alapítója. A 24 éves lány Bulgáriában született, de 23 és fél éve Magyarországon él. 18 éves korában csöppent bele a divat világába, és azóta is sikerrel veszi az akadályokat. Mára már sokan megismerték a nevét, ruhái pedig számos helyen köszönnek vissza viselőik által. 

Mikor lettél a divat szerelmese? Hogy alakult ki benned, hogy ezzel szeretnél foglalkozni?

Kiskoromban rengeteget rajzoltam, leginkább ruhákat, mindig is imádtam a kreatív dolgokat. Fotóztam és festettem is mellette. Gimnáziumban én voltam az, aki minden ruhadarabról tudta, melyik üzletből van, mennyibe kerül. Már akkor is szerettem az egyedi dolgokat és a szokatlan kombinációkat. Igazán 18 éves koromban egy londoni utam során jöttem rá, hogy mekkora szenvedélyem ez a szakma, és tudatosult bennem, hogy csak ezzel szeretnék foglalkozni. Így lemondtam a jogi karról, és pótfelvételivel jelentkeztem egy divatiskolába.

Régóta blogot írsz. Mikor és milyen céllal hoztad létre az oldaladat?

A blogot 18 éves koromban alapítottam, egyáltalán nem volt tudatos az, hogy egy napon ez hova vezet majd. Szerettem volna megosztani a látásmódomat a divatról és az életről az olvasóimmal. Gyakorlatilag inspirációs forrásként hoztam létre, szenvedélyből. Kezdetektől imádtam csinálni és írni annak ellenére, hogy az égvilágon semmilyen tapasztalatom nem volt benne.

Mesélnél bővebben a divattal kapcsolatos tanulmányaidról?

A Mod’Art művészeti és divatiskolában végeztem el a divatmenedzsment szakot. Viszont én azt az elvet vallom, hogy ezek a dolgok csak keretet adnak, és támaszként kísérnek. Hogy képes vagy-e megvalósítani az álmaidat, az csakis rajtad múlik. A hozzáállásodon, a kitartásodon és az alázatodon.

Ma már sikeres saját ruhamárkád van. Hogyan született a NANA’S?

Ez egy hosszú történet, mely remélem, hamarosan könyv formájában is kapható lesz a könyvesboltokban. Már dolgozom rajta egy ideje, de az írás korántsem megy olyan gyorsan, mint azt sokan gondolnák. Nagyon röviden összefoglalva: már fiatalon erősen motivált voltam, és komoly elhatározásom volt azzal kapcsolatban, hogy mit szeretnék az életben. 18 éves korom óta mindent megtettem azért, hogy megvalósuljanak a vágyaim, és minden az elképzeléseim szerint történjen. Alulról kezdtem, asszisztensként dolgoztam, és végigjártam minden lépcsőfokot, ami szerintem elengedhetetlen ahhoz, hogy sikeres legyek a munkámban. Néha még én sem hiszem el, amikor körbenézek, hogy ezt mindet én valósítottam meg.

Kik inspirálnak a tervezésben?

Ez nagyon változó. Van, hogy egy streetfotó, egy kirakatban lévő ruha kivágása vagy anyaga, esetleg a nagy divatházak kollekciói. De sokszor egyszerűen csak eszembe jut valami, és gyorsan papírra vetem. Számomra a legnagyobb inspiráció az utazás. Majdnem minden nagy ötletem és a kollekciók nagy része is külföldön pattant ki a fejemből.  

Hogyan határoznád meg a saját stílusodat?

Nagyon változó, de leginkább letisztult és nőies. Szeretem úgy kombinálni a dolgokat, ahogyan mások nem, talán pont ettől egyedi a stílusom. Persze vannak napok, amikor a tornacipőn és a kényelmes ruhákon kívül nem vagyok hajlandó semmit felvenni. Olyankor mindenki úgy néz rám, mintha földönkívüli lennék...  

Kiknek ajánlod a ruháidat?

Olyan lányoknak, nőknek, akik szeretik a letisztult, mégis egyedi darabokat, amelyeket sokféleképpen tudnak viselni a hétköznapokon és az elegánsabb eseményeken egyaránt.

A ruháid minden esetben téged tükröznek, vagy más szempontokra is odafigyelsz a tervezési folyamatban?

Mindkettő. Talán ez a legnehezebb az egészben. Megtartani az egyensúlyt. Igyekszem megmaradni úgy a saját stílusomnál, hogy közben a vásárlóközönségre is gondolok, arra, hogy mit viselnének szívesen. Azt gondolom, hogy ettől NANA’S a NANA’S.

Sokat utazol. Hová mész legszívesebben, melyek azok a bizonyos inspiráló helyek számodra?

Igen, ahogy említettem, az utazás számomra a legfőbb inspirációs forrás. Ha tehetem, szeretek kéthavonta kiszakadni a hétköznapi közegemből. Rajongok Olaszországért, azon belül kedvencem a Garda-tó, Capri és Amalfi, de nincs olyan pontja az országnak, amely ne nyűgözött volna le eddig. Kocsival a legérdemesebb végigmenni a szerpentines utakon és a kis városokon. Nagyon szeretem Portót is, és természetesen Bulgáriát is, hiszen Budapesten kívül ott érzem otthon magam. Folyékonyan beszélem is a nyelvet. De még rengeteg helyen nem voltam, ahová szeretnék eljutni. Bali és Marokkó lesz a következő úti cél.

Mik a jövőbeni céljaid?

Rengeteg van. De a márka tekintetében az elsődleges célom létrehozni egy stabil magyarországi bázist, és utána franchise-hálózatot építeni külföldön. Emellett szeretném állandósítani a Charity projektet is a márkán belül, hiszen mindig is azt szerettem volna kommunikálni az emberek felé mind a blogon, mind a NANA’S-on keresztül, hogy merjenek lépni, legyenek kitartóak, figyeljenek oda másokra, és ha tehetik, segítsenek is. Saját magamra nézve pedig évek múlva természetesen családot, gyerekeket szeretnék.